ژوئن16
0

آناتومی ناخن و کاشت ناخن

خدمات ناخن, سعادت آباد Share this post

آناتومی ناخن شامل قسمت‌های مختلفی از ناخن است که برای کاشت ناخن بسیار مهم است. در واقع، برای انجام کاشت ناخن، باید با ساختار و آناتومی ناخن آشنایی داشته باشید تا بتوانید به خوبی کار کنید.

قسمت های مختلف ناخن

ناخن از سه لایه تشکیل شده است: لایه خارجی، میانی و داخلی. لایه خارجی ناخن، که به عنوان لایه اپیدرمیس شناخته می‌شود، شامل سلول‌های بسیار باریک و متراکم است. لایه میانی ناخن، که به عنوان لایه کریستا شناخته می‌شود، شامل بافت سفت و محکمی است که برای پشتیبانی از ناخن استفاده می‌شود. لایه داخلی ناخن، که به عنوان لایه پریونیکل شناخته می‌شود، شامل بافت نرمی است که برای تغذیه ناخن استفاده می‌شود.

بافت پریونیکل ناخن چیست؟

در کاشت ناخن، ناخن مصنوعی به صورتی شبیه به ناخن طبیعی بر روی ناخن طبیعی کاشته می‌شود. برای انجام این کار، باید ناخن طبیعی را به درستی تمیز کرده و سپس ناخن مصنوعی را با استفاده از چسب و مواد چسبنده دیگر روی ناخن طبیعی چسباند. به دلیل اینکه ناخن طبیعی در قسمت پایینی دارای بافت پریونیکل است که برای تغذیه ناخن استفاده می‌شود، باید در هنگام کاشت ناخن مصنوعی به این نکته توجه شود که مانعی برای تغذیه ناخن طبیعی ایجاد نشود.

در کل، برای انجام کاشت ناخن، باید با آناتومی ناخن آشنا باشید و با توجه به این نکات، اقدام به کاشت ناخن مصنوعی کنید.

شناخت کلی از شکل و آناتومی ناخن

ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند و در ناحیه کوچکی از نوک انگشتان دست و پا رشد می کنند. به ناخن های خود نگاه کنید و با توجه به توضیحاتی که در ادامه می خوانید با آناتومی و شکل کلی ناخن بیشتر آشنا شوید. شما به عنوان یک ناخن کار باید تمام قسمت های مربوط به آناتومی ناخن را به درستی بشناسید!

قسمت هایی از ناخن که مورد استفاده ناخن کار است.

آناتومی ناخن

ناحیه سفید رنگ بالای ناخن که با رشد کردن ناخن ها از انگشت بیرون می آید را معمولا با نام لبه آزاد ناخن (free edge) معرفی می کنند.

آناتومی ناخن مناسب ناخن کاران
آناتومی ناخن مناسب ناخن کاران

قسمت مرکز ناخن که معمولا رنگ آن با لبه آزاد ناخن متفاوت بوده و به انگشت نیز چسبیده است را صفحه ناخن (nail plate) می نامند.

پایین ترین قسمت ناخن که معمولا رنگ سفید و حالت هلالی دارد را ماهک ناخن (lunula) نامیده اند و آن هم به دلیل شباهت این قسمت از ناخن به هلال ماه است.

به پوست نازک و ظریفی که روی ماهک ناخن وجود دارد کوتیکول ( cuticle ) می گویند. کوتیکول از ناخن در برابر آلودگی و عفونت محافظت می کند.

About the Author

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *